Anvar Salomets: Rail Baltica liigub Pärnumaale

 
Nüüd, kus 2025. aasta hakkab lõppema, anname Rail Baltica raudteearenduse kõige lähematele
naabritele taas põgusa ülevaate sellest, kuidas Balti riike omavahel ning ülejäänud Euroopaga
ühendava taristu ettevalmistus ja ehitustööd aasta teises pooles edenenud on.
 
2025. aasta on olnud Rail Baltica Eesti osa arendamisel murranguline – ehitustegevus käib 105
kilomeetril, mis on praktiliselt pool Rail Baltica raudtee kogupikkusest Eestis, ehituslepingud on
sõlmitud ka ülejäänud raudtee ehitamiseks, Tallinnas kerkib jõudsalt rahvusvaheline reisiterminal
ning lähitulevikus oleme hanget algatamas Pärnu rahvusvahelise reisiterminali ja muidugi ka
ülejäänud kohalike peatuste ehitamiseks. Tänaseks on ehitus jõudnud ka Pärnumaale, kus lisaks
põhitrassi aktiivsele ehitusele Põhja-Pärnumaa vallas, oleme alustanud täiendavaid geotehnilisi
uuringuid ülejäänud valdades.
 
Mõistame hästi, et mahukad ehitustööd valmistavad selle vahetus naabruses, aga isegi kaugemal
elavatele inimestele harjumatult palju ebamugavusi, seda iseäranis praegusel hooajal kus ka meie
kliimavöötmest tingitud ilmastikuolud meile hõlpu ei anna, vaid võimendavad ehitusest tingitud
ebameeldivusi veelgi. Rail Baltic Estonia juhina tajun hästi, et meil lasub vastutus neis olukordades
katsuda kohalike kogukondade jaoks olla nii lähedal ja kättesaadavad kui võimalik – jah,
paratamatult tuleb ka aus olla ja tunnistada, kui hoolimata meie ja Rail Balticat ehitavate töövõtjate
püüdlustest alati kõik ka ei õnnestu nii nagu sooviksime.
 
Seda enam olen tänulik kannatlikkuse, mõistva suhtumise ja rahuliku meele eest ning saan vaid
kinnitada, et anname hoolimata tööde enneolematust mahust endast maksimumi, et häiringuid
minimeerida ning käia jätkuvalt kohalikes kogukondades selgitamas, mida, kuidas ja miks me
teeme.
 
Kuigi argine pilt raudtee ehitusest võib paista hetkel kole ja isegi trööstitu, on lõpuks siiski tegemist
ajutise olukorraga selleks, et kõigest mõne aasta pärast oleks meil olemas kaasaegne, turvaline ja
keskkonnasõbralikumat liikumist pakkuv taristu, mis võimaldab kiireid ja mugavaid rongisõite
lähemale ja kaugemale. Pärnust Tallinnasse pääseks siis juba vähem kui tunniga ning Tallinnast
Raplasse vähem kui poole tunniga – uus ühendus loob rohkem vabadust ja võimalusi paindlikumaks elu- ja töökoha valikuks ka väljaspool suuremaid keskusi. Rajatavatest kohalikest peatustest saavad orgaanilised tõmbekeskused, mis elavdavad ühtlasi ka kohalikku elu – näeme teatud arengute pealt seda juba tänagi, kus Rail Baltica rajamist tõstetakse esile eeldusena ühe või teise investeeringu tegemisel.
 
Loomulikult teeb heameelt ka see, et Rail Baltica arendus on Eestis läbi erinevate ehitussektori
töövõtjate muutunud kaudselt üheks suurimaks tööandjaks, mis võimaldab omakorda rohkem tööd
anda ka erinevatele teenuseid pakkuvatele ettevõtetele ja inimestele, sealhulgas ka kohalikes
kogukondades, kus selle positiivne mõju on seeläbi veelgi tuntavam. Jah, raudtee ehitamisega
kaasnevad ebamugavused on kahtlemata praegusel hetkel fakt, kuid lõpuks siiski ajutine fakt – tean, et pikaajalised positiivsed mõjud kaaluvad need lõpuks üles! Tänan teid jätkuva mõistmise ja
toetuse eest!
 
Veoteede ülevaade 24.11-28.11.2025.
 

Pärnu I – Selja-Tootsi (Tariston)

  • Ahekõnnu karjäärist teostatakse vedusid mööda teed mnt 20254 ja Tugimaantee 27 kaudu Kootja teele ning sealt RW150101 lõigule (läbi Järvakandi). Vedusid tehakse kolmel päeval, perioodil 26.–28.11, koguses ligikaudu 2500 tonni (~1400 m³).
  • Puhastusmeetoditena kasutatakse traktorit harjaga T27/mnt 20254 mahusõidul ning lisaks harjaautot. Puhastust teostatakse Kootja tee ja T27 mahusõitude piirkonnas.

Küsimused ja kontaktid

Kui tekib küsimusi või puudutab probleem konkreetset lõiku, saab kõige kiirema info vastava lõigu veebilehelt või võttes ühendust ehitajaga, lõikude kaupa on info leitav SIIT.

Täname kogukonda kannatlikkuse ja tagasiside eest. Koostöös partneritega teeme kõik, et liiklus oleks võimalikult ohutu ja teed võimalikult puhtad. Rail Baltica projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Harjumaal saab ühendust võtta: harju@rbe.ee ning Raplamaal: raplamaa@rbe.ee ja Pärnumaal parnu@rbe.ee .

 
 
Lugupidamisega,
 
Anvar Salomets
Rail Baltic Estonia juht