Uudised ja teated

« Tagasi

Kuidas saada füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule?

 

Tervishoiuspetsialist on kliiniline psühholoog, füsioterapeut või logopeed, kes on võrdsustatud tervishoiutöötajaga.

Alates 2024. aastast saavad kliinilised psühholoogid, füsioterapeudid ja logopeedid või nende teenuste osutajad sõlmida otselepingu Tervisekassaga, mis võimaldab neil pakkuda patsientidele vajalikku abi iseseisvalt ja Tervisekassa rahastusel(varem käis teenusele suunamine perearsti teraapiafondi kaudu).

Tervisekassaga saavad lepingu sõlmida vaid need tervishoiuspetsialistid, kellel on vastav kvalifikatsioon ja tegevusluba- see tagab ka patsiendile turvatunde ja kvaliteetse teenuse. 

Kuidas saada füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule?

  1. Kui Sul on tervisemure, räägi sellest oma perearstile või raviarstile. Meditsiinilise näidustuse korral teeb arst Sulle digitaalse saatekirja füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule. Teenuse mahu ja sisu üle otsustab teenust osutav spetsialist koostöös Sinuga.
  2. Kui Sul on ravikindlustus, saad arsti saatekirja alusel minna Tervisekassa lepingupartneri juurde, kus tuleb teenuse eest maksta ainult visiiditasu.  Sobiva teenuseosutaja leiad Tervisekassa kodulehelt .  
  3. Kui Sa ei ole ravikindlustatud või ei vali teenuseosutajat Tervisekassa partnerite nimekirjast, pead teenuse eest ise tasuma.
  4. Teenust osutav tervishoiuspetsialist ei pea asuma Sinu elukoha lähedal – abi võid saada üle kogu Eesti.
  5. Vastuvõtuaja broneerimiseks võta ühendust sobiva asutusega telefoni või e-kirja teel. Osad teenuseosutajad pakuvad vabu aegu ka läbi digiregistratuuri. Kui kohe sobivat aega ei pakuta, uuri, millal avanevad järgmised vastuvõtuajad. Küsi ka seda, kas Sul on võimalik end ootenimekirja panna.  
  6. Teenuse saamise võimalusi võid uurida mitmest asutusest, kuid pea meeles, et ühe saatekirjaga saad end järjekorda panna vaid ühe teenuseosutaja juurde. Samuti on oluline, et registreeriksid end teenusele kuue kuu jooksul alates saatekirja väljastamisest. Kui oled juba teenuseosutaja juurde registreerunud ja teenusel käinud, ei saa sama saatekirjaga teenuseosutajat enam vahetada.  
  7. Sulle koostatud saatekirju saad vaadata, kui logid sisse lehele terviseportaal.ee.
  8. Näidustuse korral pakuvad mõned asutused teenust ka patsiendi igapäevases keskkonnas (nt kodus). Vastav näidustus (terviseseisund)  peab olema kirjas perearsti või raviarsti koostatud saatekirjal. Samuti pakuvad mõned asutused kliinilise psühholoogi  vastuvõttu video teel. Täpsema info saamiseks pöördu endale sobiva teenusepakkuja poole ja uuri eelnimetatud võimalusi.
  9. Peale esmast vastuvõttu saad edasised kohtumisajad ja mõnel juhul ka teenuse osutamise edasise viisi kokku leppida teenust osutava spetsialistiga. Näiteks pakuvad mõned asutused logopeedi ja/või füsioterapeudi korduvat vastuvõttu video teel, ehk esmane kohtumine peab toimuma teenuse pakkuja juures. Täpsema info saamiseks pöördu endale sobiva teenusepakkuja poole ja uuri eelnimetatud võimalusi.
  10. Enda terviseandmeid ja kõiki koostatud saatekirju näed ise, logides sisse lehele terviseportaal.ee. Need andmed on kättesaadavad ka perearstile ja teistele eriarstidele, kes vajavad infot Sinu tervise kohta. 

Infoleht Kuidas saada füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule?"

  • Kui sul on küsimusi tervishoiuteenuseosutaja kohta, pöördu Tervisekassa poole

Vastame Sulle kiiresti ja kaasame vajadusel tervishoiuspetsialiste.

Helista või kirjuta:

+372 669 6630    

info@tervisekassa.ee

valikupartner@tervisekassa.ee

Kirja/pöördumise võid saata ka paberkandjal -Riia 142, Tartu 50411