Uudised ja teated

« Tagasi

Hakatakse laiali saatma valijakaarte

Sellest nädalast hakatakse Siseministeeriumi poolt laiali saatma valijakaarte.  Kui ühel aadressil elab kuni 10 valijat, saadetakse sarnaselt 2017. aasta valimistele sinna aadressile üks paberil valijakaart, st kõik ühel aadressil elavad valijad on kantud ühele valijakaardile. Valijatele, kes on riigiportaalis Eesti.ee suunanud oma ametliku @eesti.ee e-posti aadressi igapäevaselt kasutatavale e-posti aadressile, saadetakse valijakaart elektrooniliselt.

Mis paber see on, mis mulle toodi?

Valijakaart on riigipoolne informatiivne teavitus valijale valimiste kohta.  Seal on teave, et  kus, millal ja kuidas saab hääletada. Seda ei pea võtma valimisjaoskonda kaasa.

 

Miks mina/minuga koos elav isik ei ole saanud valijakaarti?

On võimalik, et:

·        Isik on suunanud riigiportaalis Eesti.ee oma ametliku @eesti.ee lõpuga meiliaadressi igapäevaselt kasutatavale meiliaadressile ja sellega nö tellinud elektroonilise valijakaardi. Need saadetakse  samaaegselt paberil valijakaartidega, kuid võib juhtuda, et paberil valijakaart jõuab mõnele aadressile varem.

·        Isiku elukoha andmeteks rahvastikuregistris ei ole kantud aadressi, kui ta reaalselt elab või tema elukoha andmed üldse puuduvad rahvastikuregistrist. Oma rahvastikuregistrisse kantud andmeid saab vaadata kas Eesti.ee- s või saab minna ja tutvuda vallavalitsuses. Samas saab ka esitada oma õiged elukoha andmed, et rahvastikuregistris muudatus teha.

·        Isiku elukoha andmeteks on rahvastikuregistris valla täpsusega aadress. Sellisel juhul paberil valijakaarti isikule ei saadeta.

 

Minu aadressile saadetud valijakaardile olid märgitud isikud, kes siin ei ela?

Kui isikud enam ei ela sel aadressi, siis on ruumi omanikul võimalik esitada avaldus nende isikute elukoha aadressi muutmiseks pöördudes vallavalitsuse poole. Võimalik on teha seda ka e-teenusena Eesti.ee-s.

 

Kust saadi minu aadress ja andmed, et mulle valijakaart tuua?

Valijakaartide saatmise korraldab Siseministeerium rahvastikuregistrisse kantud andmete alusel. Kaardile on kantud rahvastikuregistri andmetel sellele aadressile registreeritud isikud, kes saavad nendel valimistel hääletada.

 

Olen tellinud elektroonilise valijakaardi. Miks see ei ole minuni jõudnud?

Põhjus võib olla selles, et edasisuunamine on vanast ajast e-posti aadressile, mida isik enam ei kasuta. Oma suunamist saab vaadata ja muuta (vajalik portaali sisse logimine) https://www.eesti.ee/et/minuasjad/teavitused. Valijakaarti küll uuesti sel juhul ei saadeta, kuid samas on võimalik vaadata isikule saadetud valijakaardile kantavaid andmeid riigiportaalis Eesti.ee.

 

Ma sain küll oma valijakaardi aga ma ei leia seda enam üles. Kust ma leian teavet, kuhu ja millal ma valima pean minema?

Igal ajal kuni valimispäevani on võimalik ka riigiportaalis Eesti.ee vaadata enda personaalseid valijakaardi andmeid (vajalik portaali sisse logimine): https://www.eesti.ee/portaal/valimised.kodanik.

Kõikide valimisjaoskondade kohta üle Eesti– kuhu ja millal hääletama saab minna -  leiab samuti teavet aadressil valimised.rahvastikuregister.ee. Kaardirakenduse avalikus vaates on kirjas nii valimisjaoskonna hääletamisruumide aadressid, lahtiolekuajad, kontaktid kui ka see, kas jaoskonnas saab eelhääletada või on jaoskond lahti ainult valimispäeval. Seal on teave ka hääletamisruumi ligipääsetavuse kohta, mis on abiks liikumispuudega või lapsevankriga valijale. Samuti saab vaadata hääletamisruume kohalike omavalitsuste kaupa või kasutada erinevat liiki valimisjaoskondade leidmiseks erinevaid kaardikihte.

 

Ma ei soovi enam edaspidi valijakaarti!

Valijakaart saadetakse kõigile valijatele. Kes ei soovi saada paberil valijakaarti, võib saada selle elektroonselt. Selleks tuleb suunata oma ametlik @eesti.ee e-posti-aadress igapäevaselt kasutatavale meiliaadressile. Seda saab teha Eesti.ee-s. Valijakaardi saamisest loobuda ei ole võimalik.